Perfect Life

Som många kanske har tänkt på så ska bloggare alltid framstå som att ha det ”perfekta livet”, har man en svacka i livet så visas inte det och man kanske visar upp saker och ting på ett bättre sätt i bloggen än vad det egentligen är. Jag har hört en del saker om detta och jag tycker verkligen att man ska få göra som man vill, sålänge man inte låtsas att ha ett liv man inte har. Har man en vardags-blogg där man skriver om sin vardag så gör man det och inte något som man tror att andra gillar att man gör. Såklart kanske det inte är så roligt för alla att läsa ifall jag skulle vara just nu, men då borde jag i vilket fall inte framstå som att jag mår jättebra, har det perfekt och lever livet osv osv osv. Självklart kanske det låter roligare att skriva ”idag tog jag en mysig fika med bästa vännen, såå mysigt, har saknat dig så!” än att skriva ”fika med en vän”. Ni fattar grejen?

Vissa (pekar inte ut någon, det gäller inte alla) vill verkligen berätta hur bra de har det och visst det får ni gärna, men låtsas inte att allt är perfekt om det inte är det. Man måste få visa att man har ups and downs i livet för alla har det, även bloggare (kallar väl inte mig själv bloggare, men ni fattar, folk som bloggar). Tack för mig. :D

 
Åsikter, ◆Allmänt◆ | |
Upp