Frågor och Svar

vart har du gjort designen? <33


svar: Jag har gjort den på lite olika ställen men den är väldigt enkel faktiskt.. Började med att "klippa ut mig själv" ur en bild, i GIMP. Sedan la jag in den utklippta bilden i en ny Keynote, vanlig vit bakgrund. La sedan till text, och satte in lite bilder. Fixade spegling under bilderna (detta gör man också i Keynote, ett presentations-program (som Powerpoint ungefär fast för MAC)) , och när jag var klar så tog jag screenshot! Så det är inte så svårt! :D

 

kan du skriva dina tankar kring gymnasiet i ett inlägg? skulle vara jätte roligt och se vad för någon linje du ska gå!


svar: Jag vill gå Estetisk - Estetik och Media. Jag tycker att det är väldigt roligt med foto och att redigera bilder och mycket digitalt och så. Därför kändes det roligt att välja den linjen. Tänkte först på Samhäll-Media men när jag fick höra mer om den Estetiska så kändes den bättre för mig. Jag har inte bestämt mig för skola ännu, men vi har ju haft NiornasDag och ska gå på en del öppet hus! Men det känns skönt att ha valt linje nu iallafall! :)

 
◆Allmänt◆ | |
Upp